Vic

Stolen (Radio Mix) - Dashboard Confessional

陆维luv baker:

【“偷走是你的事情,拿回却取决于我”】

《Scurbs》S06E22 Elliot的求婚仪式中播放了这首曲子,这部半情景剧也算是长寿番,从2003一直播放到了2010年,既然是医护剧,自然少不了生老病死和悲欢离合,然而每次我都能看到主角们乐观的态度。

是部好剧,泪点不少,笑点非常多。同时感慨一下,十年前的冷门流行乐还能这么戳心,真是难得。

歌词(翻译自统计控

We watched the season pull up its own stage
这个季节在我们眼中漫不经心地营造属于自己的色彩和舞台
And catch the last weekend of the last week.
毫不在意上周周末它才匆匆到来
Before the gold and the glamour have been replaced
在被它的灿烂和魅力所取代之前
Another sun-soaked season fades away.
另一个阳光明媚的季节悄悄落幕离开
You have stolen my heart.
你就是一个身手不凡的江洋大盗
You have stolen my heart.
把我的心无声无息偷走

Invitation, all in grand farewells,
最诚挚的邀请,为这最盛大的告别
crushed the best one of the best ones.
欺骗自己最好的还未错过
Clear liquor and cloudy eye,
酒杯清辉 谁眼浑浊
too early to save the night.
夜幕晚来迟 人未饮已醉
You have stolen my heart.
你就是一个身手不凡的江洋大盗
You have stolen my heart.
把我的心无声无息偷走
And from the ballroom floor we are in celebration,
我们可以在舞池中为胜利庆祝共舞
one good stretch before our hibernation.
也可以伸一个舒服的懒腰相拥冬眠
Our dreams assured, and we all, we'll sleep well.
我们的梦里春暖花开,美梦不断
Sleep well, sleep well,
美梦不断
sleep well, sleep well.
美梦不断
You have stolen my, you have stolen,
你就是一个江洋大盗
you have stolen my heart.
把我的心无声无息偷走
Watch it spin around to the highest peels,
带看它直到地老天荒亡命天涯海角
you are the best one of the best ones.
你是我所能遇到的最好
We all look like we feel.
千千万万永远心动
You have stolen my, you have stolen my,
你就是一个江洋大盗 把我的心无声无息偷走
you have stolen my heart.
把我的心偷走

评论

热度(46)