Vic

2 2 = 5 - Radiohead

存档灵魂:

2 + 2= 5
二加二就等于五


【歌词】


Are you such a dreamer
To put the world to rights
I′ll stay home forever
Where two and two always makes a five
你可会是如此之梦想家
梦想这世界能正常运转?
我宁可选择沉默
二加二就等于五。

I′ll lay down the tracks
Sandbag and hide
January has April showers
And two and two always makes a five
我只相信铁一般的事实
无可奈何捶打沙袋
一月天空下起四月阴雨
二加二就等于五。

It′s the devil′s way now
There is no way out
You can scream and you can shout
It is too late now
妖魔鬼怪当道
没有其他出路
你尽管尖叫,你尽管呐喊
但已为时过晚。

Because You have not been
Paying Attention
Paying Attention
Paying Attention
Paying Attention
只因为你没能
去关注
去关注
去关注
去关注。

Yeah I feel it, I needed attention
Paying Attention
Paying Attention
Paying Attention
没错,我觉察到,我需要关注
去关注
去关注
去关注。不能再听之任之。

Yeah I feel it, I needed attention
Paying Attention
Paying Attention
Paying Attention
没错,我觉察到,我需要警觉
去警觉
去警觉
去警觉。

Yeah I love it, the attention
Paying Attention
Paying Attention
Paying Attention
是的,我喜欢上了,这般警觉
不能再听之任之
不能再听之任之
不能再听之任之。

I try to sing along
I get it all wrong
Cos I′m not
Cos I′m not
我试图随声附和
我感觉荒谬透顶
因为我办不到
因为我办不到。

I swat 'em like flies but like flies the buggers
Keep coming back
But I′m not
All hail to the thief
All hail to the thief
我轰赶他们就像拍死苍蝇
但是这些家伙轰也轰不走
但我办不到
为盗贼喝彩
为盗贼欢呼。

But I′m not
But I′m not
But I′m not
But I′m not
但我办不到
但我办不到
但我办不到
我压根就办不到。

Don′t question my authority or put me in the dock
Cos I′m not
Cos I′m not
Oh go and tell the king that the sky is falling in
when it's not
But it′s not
Maybe not
Maybe not
别质疑我天赋权力
不要置我不顾
因为我办不到
因为我办不到
哦,快去禀告国王,天之将倾
尽管现在还塌
尽管还没倾塌
但也说不定
但也说不准
......


评论

热度(6)